فصل دهم: سایر مقررات (از ماده 46 تا ماده 57)
مواد قانونی این بخش
ماده 46
ـ کلیه عوارض و مالیات موضوع این قانون که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به صورت قطعی وصول و به حسابهای مربوطه واریز می شود، مشمول حکم ماده (160) قانون امور گمرکی می باشد.
ماده 47
ـ پرونده های مالیات بر ارزش افزوده که تاریخ تعلق آنها قبل از لازم الاجراء شدن این قانون است، از نظر تعیین مأخذ مشمول مالیات و نرخ مالیات، جرایم و تکالیف مودیان و مأموران مالیاتی و نحوه رسیدگی تابع قانون مالیات بر ارزش …
ماده 48
ـ متن زیر جایگزین ماده (238) قانون مالیاتهای مستقیم می شود و به این قانون تسری می یابد: «ماده 238 ـ در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مودی ابلاغ می شود، چنانچه مودی نسبت به آن معترض باشد می تواند ظرف سی روز ا…
ماده 49
ـ متن زیر جایگزین تبصره ماده (239) قانون مالیات های مستقیم می شود و به این قانون تسری می یابد: تبصره ـ در مواردی که برگ تشخیص مالیات طبق مقررات تبصره (1) و قسمت أخیر تبصره (2) ماده (203) و ماده (208) این قانون ابلاغ…
ماده 50
ـ متن زیر جایگزین ماده (244) قانون مالیاتهای مستقیم و تبصره های آن می شود و به این قانون تسری می یابد: «ماده 244 ـ مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف های مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون مرجع دیگری پیش بینی شده…
ماده 51
متن زیر جایگزین ماده (251) قانون مالیاتهای مستقیم می شود و به این قانون تسری می یابد: «ماده 251 ـ مودی یا دادستان انتظامی مالیاتی می توانند ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی هیأت حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر، به استناد…
ماده 52
ـ در بند (3) ماده (255) قانون مالیاتهای مستقیم عبارت «نظر اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی» به عبارت «نظر اکثریت اعضای هیأت عمومی شورایعالی مالیاتی موضوع ماده (258) این قانون» تغییر می یابد.
ماده 53
ـ تبصره ذیل به ماده (258) قانون مالیات های مستقیم الحاق می شود: «تبصره ـ حکم این ماده در مواردی که نسبت به موارد مشابه آرای متفاوتی توسط هیأتهای حل اختلاف مالیاتی صادر شده باشد نیز جاری است.»
ماده 54
ـ در تبصره (2) ماده (274) قانون مالیات های مستقیم عبارت «سازمان امور مالیاتی کشور» جایگزین عبارت «دادستانی انتظامی مالیاتی» می گردد. حکم این تبصره و احکام فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات های مستقیم (به استثنای ماده …
ماده 55
ماده ۵۵ ـ از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون، احکام مربوط به مالیات و عوارض در قوانین زیر نسخ می گردد: 1ـ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387/02/17 با اصلاحات و الحاقات بعدی (به استثنای حکم ماده (28) قانون مذکور نسبت به جا…
ماده 56
ماده ۵۶ ـ اجرای احکام این قانون نافی اجرای احکام و مقررات ذیل نیست: 1 ـ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395/12/14 با اصلاحات و الحاقات بعدی؛ (به استثنای موارد منسوخ در ماده (55)…
ماده 57
ماده ۵۷ ـ این قانون شش ماه پس از ابلاغ به رئیس جمهور لازم الاجراء است. تبصره ـ تا تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387/02/17 با اصلاحات و الحاقات بعدی تمدید می شود و لازم الاجراء است. قانون …
شناسنامه و فایلهای اصل قانون
آخرین بهروزرسانی: