دنبال چه چیزی هستید؟

جست‌وجو در دوره‌ها، مقالات و خدمات

حداقل ۲ حرف بنویسید؛ نتایج همین‌جا نمایش داده می‌شوند.

پیشنهادها
تجربه مطالعه شخصیمطالعه مطابق سلیقه شماتنظیمات روی همین دستگاه ذخیره می‌شود.
تنظیمات متن
تنظیمات مطالعه
رنگ صفحه
نوع قلم
اندازه متن
۱۶
فاصله خطوط
عرض مطالعه

متن رسمی و کامل

متن کامل ماده 157

معتبر
‌ماده 157 - نسبت به مؤدیان مالیات بر درآمد که در موعد مقرر از تسلیم اظهارنامه منبع درآمد خودداری نموده‌اند یا اصولاً طبق مقررات این قانون‌ مکلف به تسلیم اظهارنامه در سر رسید پرداخت مالیات نیستند مرور زمان مالیاتی پنج سال از تاریخ سر رسید پرداخت مالیات می‌باشد و پس از گذشتن‌ پنج سال مذکور مالیات متعلق قابل مطالبه نخواهد بود، مگر این که ظرف این مدت درآمد مؤدی تعیین و برگ تشخیص مالیات صادر و حداکثر ظرف سه‌ ماه پس از انقضای پنج سال مذکور برگ تشخیص صادره به مؤدی ابلاغ شود. ‌تبصره - در مواردی که مالیات به هر علت از غیر مؤدی مطالبه شده باشد پس از تأیید مراتب از طرف هیأت حل اختلاف مالیاتی مطالبه از غیر‌مؤدی در هر مرحله که باشد کان‌لم‌یکن تلقی می‌گردد و در این صورت اداره امور مالیاتی مکلف است بدون رعایت مرور زمان موضوع این ماده ظرف یک‌سال از تاریخ صدور رأی هیأت مزبور، مالیات متعلق را از مؤدی واقعی مطالبه نماید وگرنه مشمول مرور زمان خواهد بود. 
اطلاعات ماده 157

شناسنامه

وضعیت:
معتبر (دائمی- دارای تغییرات یا الحاقات)
مرجع تصویب:
مجلس شورای اسلامی
تاریخ تصویب:
1366/12/03
تاریخ لازم الاجرا:
1368/01/01
اطلاعات رسمی منبعاعتبار و سوابق2

تغییرات، الحاقات و سوابق (2)

سوابق

قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 (متن مصوب اولیه و بدون اعمال اصلاحات و الحاقات) — ماده 157 ←

توضیحات
ماده 157 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366/12/3: نسبت به مودیان مالیات بر درآمد که در موعد مقرر از تسلیم اظهارنامه منبع درآمد خودداری نموده‌ اند یا اصولا طبق مقررات این قانون ‌مکلف به تسلیم اظهارنامه در سررسید پرداخت مالیات نیستند مرور زمان مالیاتی سه سال از تاریخ سررسید پرداخت مالیات میباشد و پس از گذشتن ‌سه سال مذکور مالیات متعلق قابل مطالبه نخواهد بود، مگر اینکه ظرف این مدت درآمد مودی تعیین و برگ تشخیص مالیات صادر و حداکثر ظرف سه‌ماه پس از انقضای سه سال مذکور برگ تشخیص صادره به مودی ابلاغ شود. تبصره - در مواردیکه مالیات بهر علت از غیرمودی مطالبه شده باشد پس از تأیید مراتب از طرف هیأت حل اختلاف مالیاتی مطالبه مالیات از غیر‌مودی در هر مرحله ای که باشد کان ‌لم‌ یکن تلقی میگردد و در اینصورت ممیز مالیاتی مکلف است بدون رعایت مرور زمان موضوع این ماده ظرف یکسال از تاریخ صدور رأی هیأت مزبور، مالیات متعلق را از مودی واقعی مطالبه نماید وگرنه مشمول مرور زمان خواهد بود.
اطلاعات رسمی منبع

مقررات، نظرات و آراء مرتبط

مقررات مرتبط

75

سایر مراجع

تعداد (24)

برای نمایش فهرست، این مرجع را باز کنید.

نمایش فهرست این مرجع در صفحه مستقل ←

رییس کل سازمان امور مالیاتی کل کشور

تعداد (41)

برای نمایش فهرست، این مرجع را باز کنید.

نمایش فهرست این مرجع در صفحه مستقل ←

وزیر و چند وزیر

تعداد (9)

برای نمایش فهرست، این مرجع را باز کنید.

نمایش فهرست این مرجع در صفحه مستقل ←

هیات وزیران

تعداد (1)

برای نمایش فهرست، این مرجع را باز کنید.

نمایش فهرست این مرجع در صفحه مستقل ←
همه اسناد مقررات مرتبط ←

نظرات مرتبط

0

در این دسته، ارتباطی برای این جزء در پاسخ فعلی منبع ثبت نشده است.

آراء مرتبط

18

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

تعداد (5)

برای نمایش فهرست، این مرجع را باز کنید.

نمایش فهرست این مرجع در صفحه مستقل ←

هیأت تخصصی مالیاتی، بانکی دیوان عدالت اداری

تعداد (13)

برای نمایش فهرست، این مرجع را باز کنید.

نمایش فهرست این مرجع در صفحه مستقل ←
همه اسناد آراء مرتبط ←

شمارنده‌ها تعداد ارتباطات ثبت‌شده در منبع هستند؛ ممکن است یک سند چند ارتباط با ماده داشته باشد.

آخرین به‌روزرسانی:

ورکشاپ تخصصی و کاملاً عملی

لایحه‌نویسی مالیاتی با هوش مصنوعی

از تحلیل پرونده تا نگارش دفاعیه حرفه‌ای؛ هوش مصنوعی را به دستیار پرونده مالیاتی تبدیل کنید.

  • ورکشاپ زنده۲۴ مهر ۱۴۰۵ · ساعت ۱۱ تا ۱۴
  • برنامه ورکشاپ۳ جلسه · شروع از ۱۷ مهر
مشاهده جزئیات و ثبت‌نام