دنبال چه چیزی هستید؟

جست‌وجو در دوره‌ها، مقالات و خدمات

حداقل ۲ حرف بنویسید؛ نتایج همین‌جا نمایش داده می‌شوند.

پیشنهادها
تجربه مطالعه شخصیمطالعه مطابق سلیقه شماتنظیمات روی همین دستگاه ذخیره می‌شود.
تنظیمات متن
تنظیمات مطالعه
رنگ صفحه
نوع قلم
اندازه متن
۱۶
فاصله خطوط
عرض مطالعه

متن رسمی و کامل

متن کامل تبصره 12

معتبر
تبصره 12 - 

الف

الف -  ... 4 (اصلاحی 26ˏ12ˏ1399)- سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیات های مستقیم در سال 1400 مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون (000 /000 /480) ریال تعیین می شود. نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا (به استثناء قضات و مشمولین تبصره های (1) و (2) ماده (86) قانون مالیاتهای مستقیم و با رعایت ماده (5) قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 16 /12 /1368 با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه به شرح زیر می باشد:  1 – 4 - نسبت به مازاد چهارصد و هشتاد میلیون (000 /000 /480) ریال تا نهصد و شصت میلیون (000 /000 /960) ریال، ده درصد (10 %) 2 – 4 - نسبت به مازاد نهصد و شصت میلیون (000 /000 /960) ریال تا یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون (000 /000 /440 /1) ریال: پانزده درصد (15 %) 3 – 4 - نسبت به مازاد یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون (000 /000 /440 /1) ریال تا دو میلیارد و صد و شصت میلیون (000 /000 /160 /2) ریال: بیست درصد (20 %) 4 – 4 - نسبت به مازاد دو میلیارد و صد و شصت میلیون (000 /000 /160 /2) ریال تا دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (000 /000 /880 /2) ریال: بیست و پنج درصد (25 %) 5 – 4 - نسبت به مازاد دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (000 /000 /880 /2) ریال تا سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون (000 /000 /840 /3) ریال: سی درصد (30 %) 6 – 4 - نسبت به مازاد سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون (000 /000 /840 /3) ریال: سی و پنج درصد (35 %) میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده (۵۷) قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده (۱۰۱) قانون مالیاتهای مستقیم سالانه به مبلغ سیصد و شصت میلیون (000 /000 /360) ریال تعیین می شود. ...
شناسنامه و سوابق الف ←

م

م - 1 - به منظور اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب 1 /8 /1398، اشخاص حقوقی و مالکان واحدهای صنفی موظفند تا پایان اردیبهشت ماه 1400، حداقل یکی از حساب های بانکی خود را به عنوان «حساب فروش» معرفی کنند. بانک مرکزی موظف است تا پایان فروردین ماه 1400، سامانه ای را برای این منظور معرفی کند. کلیه حساب های متصل به شبکه شاپرک، به صورت پیش فرض، «حساب فروش» هستند و نیازی به ثبت آنها در سامانه مذکور نیست. 2 - حساب هایی که به شبکه شاپرک متصل نیستند، در صورتی که مبلغ یا دفعات واریز به حساب در هر ماه، بیشتر از مبلغ و تعدادی باشد که توسط شورای پول و اعتبار تعیین می شود، از نظر این قانون، «حساب فروش» تلقی شده و مشمول حکم مذکور در جزء (3) خواهند بود. سازمان امور مالیاتی کشور موظف است در صورت درخواست صاحب حساب، به تقاضای وی مبنی بر این که حساب مزبور «حساب فروش» نیست، رسیدگی کند. 3 - کلیه وجوهی که به «حساب فروش» واریز می شود، به عنوان فروش صاحب حساب تلقی می گردد. 4 - اعتبار مالیاتی موضوع بند (ب) ماده (5) قانون فوق الذکر صرفاً در صورتی به اشخاص حقوقی یا واحدهای صنفی تعلق می گیرد که مبلغ خرید به «حساب فروش» فروشنده واریز شده باشد.
شناسنامه و سوابق م ←
اطلاعات تبصره 12

شناسنامه

وضعیت:
نامعتبر
مرجع تصویب:
مجلس شورای اسلامی
تاریخ تصویب:
1399/12/26
تاریخ لازم الاجرا:
1400/01/14
اطلاعات رسمی منبع

مقررات، نظرات و آراء مرتبط

اطلاعات مرتبط هنوز با موفقیت دریافت نشده است؛ این وضعیت به معنی نبود ارتباط نیست. بازبینی خودکار ادامه دارد.

آخرین به‌روزرسانی:

ورکشاپ تخصصی و کاملاً عملی

لایحه‌نویسی مالیاتی با هوش مصنوعی

از تحلیل پرونده تا نگارش دفاعیه حرفه‌ای؛ هوش مصنوعی را به دستیار پرونده مالیاتی تبدیل کنید.

  • ورکشاپ زنده۲۴ مهر ۱۴۰۵ · ساعت ۱۱ تا ۱۴
  • برنامه ورکشاپ۳ جلسه · شروع از ۱۷ مهر
مشاهده جزئیات و ثبت‌نام