دنبال چه چیزی هستید؟

جست‌وجو در دوره‌ها، مقالات و خدمات

حداقل ۲ حرف بنویسید؛ نتایج همین‌جا نمایش داده می‌شوند.

پیشنهادها
تجربه مطالعه شخصیمطالعه مطابق سلیقه شماتنظیمات روی همین دستگاه ذخیره می‌شود.
تنظیمات متن
تنظیمات مطالعه
رنگ صفحه
نوع قلم
اندازه متن
۱۶
فاصله خطوط
عرض مطالعه

متن رسمی و کامل

متن کامل ماده 73

معتبر
ماده 73(منسوخه 02ˏ03ˏ1400)- الف - از ابتدای اجرای قانون برنامه تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 3 /12 /1366 و قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 /2 /1387، مشمول مالیات به شرح زیر است: 1- مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان ده درصد (10 %) قیمت درب کارخانه و تولید مشترک بیست درصد(20 %)، تولید داخل با نشان بین المللی (برند) بیست و پنج درصد (25 %) قیمت درب کارخانه و وارداتی به میزان چهل درصد (40 %) قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر مقصد (سیف Cif) تعیین می گردد. 2- مالیات انواع توتون پیپ و تنباکوی آماده مصرف تولید داخلی به میزان ده درصد (10 %) قیمت درب کارخانه و وارداتی به میزان چهل درصد (40 %) قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر مقصد (سیف Cif) تعیین می گردد. جزء های (1) و (2) بند (الف) ماده (73) در طول اجرای قانون برنامه در بخش های مغایرت بر ماده (52) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 /2 /1387 حاکم هستند. ب - وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال 1396 موظف است: 1- قیمت خرده فروشی انواع سیگار و محصولات دخانی ماخذ محاسبه مالیات موضوع این ماده را به مراجع ذی ربط و برای درج بر روی پاکت محصول اعلام نماید. 2- امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه (سیستم) اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید. حکم بند (ب) ماده (73) این قانون در موارد مغایرت بر سایر مواد حاکم است. پ - مالیات موضوع این ماده تابع کلیه احکام مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده به استثناء نرخ مضاعف مالیات این ماده خواهد بود. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مالیات موضوع این ماده را وصول و آن را به ردیف درآمدی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. ت - با لازم الاجراء شدن این قانون، علاوه بر عوارض موضوع بند (الف) این ماده، مالیات عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند (ب) ماده (69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) نیز به محصولات دخانی اعمال می گردد. تبصره - صد درصد (100 %) درآمدهای حاصل از اجرای بند (الف) این ماده طی ردیفهایی که در بودجه های سنواتی مشخص می شود در جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصله از مصرف آن و توسعه ورزش موضوع بند (ب) ماده (69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4 /12 /1393 در اختیار وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد. احکام مواد (70)، (72) و (73) این قانون بر احکام قانون ساختار جامع رفاه و تأمین اجتماعی مصوب 21 /2 /1383 حاکم است.  

بند الف

الف - از ابتدای اجرای قانون برنامه تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 3 /12 /1366 و قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 /2 /1387، مشمول مالیات به شرح زیر است: 1- مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان ده درصد (10 %) قیمت درب کارخانه و تولید مشترک بیست درصد(20 %)، تولید داخل با نشان بین المللی (برند) بیست و پنج درصد (25 %) قیمت درب کارخانه و وارداتی به میزان چهل درصد (40 %) قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر مقصد (سیف Cif) تعیین می گردد. 2- مالیات انواع توتون پیپ و تنباکوی آماده مصرف تولید داخلی به میزان ده درصد (10 %) قیمت درب کارخانه و وارداتی به میزان چهل درصد (40 %) قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر مقصد (سیف Cif) تعیین می گردد. جزء های (1) و (2) بند (الف) ماده (73) در طول اجرای قانون برنامه در بخش های مغایرت بر ماده (52) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 /2 /1387 حاکم هستند.
شناسنامه و سوابق بند الف ←

بند ب

ب - وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال 1396 موظف است: 1- قیمت خرده فروشی انواع سیگار و محصولات دخانی ماخذ محاسبه مالیات موضوع این ماده را به مراجع ذی ربط و برای درج بر روی پاکت محصول اعلام نماید. 2- امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه (سیستم) اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید. حکم بند (ب) ماده (73) این قانون در موارد مغایرت بر سایر مواد حاکم است.
شناسنامه و سوابق بند ب ←

بند پ

پ - مالیات موضوع این ماده تابع کلیه احکام مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده به استثناء نرخ مضاعف مالیات این ماده خواهد بود. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مالیات موضوع این ماده را وصول و آن را به ردیف درآمدی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.
شناسنامه و سوابق بند پ ←

بند ت

ت - با لازم الاجراء شدن این قانون، علاوه بر عوارض موضوع بند (الف) این ماده، مالیات عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند (ب) ماده (69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) نیز به محصولات دخانی اعمال می گردد.
شناسنامه و سوابق بند ت ←

تبصره

تبصره - صد درصد (100 %) درآمدهای حاصل از اجرای بند (الف) این ماده طی ردیفهایی که در بودجه های سنواتی مشخص می شود در جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصله از مصرف آن و توسعه ورزش موضوع بند (ب) ماده (69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4 /12 /1393 در اختیار وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.   احکام مواد (70)، (72) و (73) این قانون بر احکام قانون ساختار جامع رفاه و تأمین اجتماعی مصوب 21 /2 /1383 حاکم است.
شناسنامه و سوابق تبصره ←
اطلاعات ماده 73

شناسنامه

وضعیت:
نامعتبر
مرجع تصویب:
مجلس شورای اسلامی
تاریخ تصویب:
1395/12/14
تاریخ لازم الاجرا:
1396/02/06
اطلاعات رسمی منبع

مقررات، نظرات و آراء مرتبط

اطلاعات مرتبط هنوز با موفقیت دریافت نشده است؛ این وضعیت به معنی نبود ارتباط نیست. بازبینی خودکار ادامه دارد.

آخرین به‌روزرسانی:

ورکشاپ تخصصی و کاملاً عملی

لایحه‌نویسی مالیاتی با هوش مصنوعی

از تحلیل پرونده تا نگارش دفاعیه حرفه‌ای؛ هوش مصنوعی را به دستیار پرونده مالیاتی تبدیل کنید.

  • ورکشاپ زنده۲۴ مهر ۱۴۰۵ · ساعت ۱۱ تا ۱۴
  • برنامه ورکشاپ۳ جلسه · شروع از ۱۷ مهر
مشاهده جزئیات و ثبت‌نام