دنبال چه چیزی هستید؟

جست‌وجو در دوره‌ها، مقالات و خدمات

حداقل ۲ حرف بنویسید؛ نتایج همین‌جا نمایش داده می‌شوند.

پیشنهادها
بازگشت یک مرحله ←
متن رسمی

مواد قانونی این بخش

12 عنوان

معتبر

ماده 93

درآمدی که شخص حقیقی از طریق اشتغال به مشاغل یا به عناوین دیگر غیر از موارد مذکور در سایر فصلهای این قانون در ایران تحصیل‌ کند پس از کسر معافیتهای مقرر در این قانون مشمول مالیات بر درآمد مشاغل میباشد. تبصره - درآمد شرکتها…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 94

درآمد مشمول مالیات مودیان موضوع این فصل که دارای دفاتر قانونی هستند عبارتست از کل فروش کالا و خدمات به اضافه سایر ‌درآمدهای آنان که مشمول مالیات فصول دیگر شناخته نشده پس از کسر هزینه ‌ها و استهلاکات مربوط طبق مقررات فصل …

مطالعه ماده
معتبر

ماده 95

ماده95ـ صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و ضوابط مربوط از جمله اصول و ضوابط مربوط به تنظیم دفاتر تجاری موضوع قانون تجارت در خصوص تجار تنظیم می‌گردد برای تشخیص درآمد مشمول مالی…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 96

اشخاص حقیقی مذکور بشرح ذیل مکلف به نگاهداری دفاتر قانونی میباشند و درآمد آنان از روی دفاتر قانونی تشخیص داده میشود: 1 - دارندگان کارت بازرگانی و کلیه واردکنندگان و صادرکنندگان. 2 - صاحبان کارخانه‌ ها و کارگاهها و واحدهای…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 97

در موارد زیر درآمد مشمول مالیات مودی از طریق علی الراس تشخیص خواهد شد: 1 - در صورتی که تا موعد مقرر ترازنامه و حساب سود و زیان و یا حساب درآمد و هزینه و حساب سود و زیان حسب مورد تسلیم نشده باشد. 2 - در صورتی که مودی به د…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 98

در موارد تشخیص علی ‌الراس مأمور تشخیص باید پس از تحقیقات و بررسی ‌های لازم و کسب اطلاعات مورد نیاز از مراجع مختلف اعم ‌از دولتی یا غیردولتی ابتدا قرینه و یا قرائن مذکور در این قانون را که متناسب با وضعیت و موضوع فعالیت م…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 99

درآمد مشمول مالیات در مورد عملیات پیمانکاری نسبت به هر نوع کار ساختمانی (‌باستثنای عملیات حفاری چاه‌ های عمیق) و ‌تأسیسات فنی و تأسیساتی در موارد علی‌ الراس عبارتست از ده درصد دریافتی سالانه. تبصره - قراردادهای پیمانکاری…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 100

مودیان موضوع ماده 96 این قانون و همچنین آندسته از صاحبان مشاغل که بدون الزام به نگهداری دفاتر قانونی، اقدام به نگهداری‌ دفاتر قانونی مینمایند مکلفند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یکسال مالیاتی برای…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 101

تا میزان سیصد هزار ریال از درآمد سالانه مشمول مالیات این فصل از یک یا چند منبع از پرداخت مالیات معاف و مازاد آن طبق نرخهای‌ مقرر در ماده 131 این قانون مشمول مالیات خواهد بود. در صورتیکه مودی دارای همسر یا اولاد باشد مبل…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 102

در مضاربه عامل (‌مضارب) مکلف است در موقع تسلیم اظهارنامه علاوه‌ بر پرداخت مالیات خود مالیات درآمد سهم صاحب سرمایه را ‌بدون رعایت معافیت ماده (101) این قانون کسر و بعنوان مالیات علی‌ الحساب صاحب سرمایه به حساب مالیاتی وا…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 103

وکلاء دادگستری و کسانی که در محاکم اختصاصی وکالت می‌ کنند مکلفند در وکالتنامه‌ های خود رقم حق ‌الوکاله‌ ها را قید نمایند و معادل ‌پنج درصد آن بابت علی ‌الحساب مالیاتی روی وکالتنامه تمبر الصاق و ابطال نمایند که در هر حال…

مطالعه ماده
معتبر

ماده 104

وزارتخانه ‌ها، مؤسسات دولتی، شهرداریها، مؤسسات وابسته به دولت و شهرداریها و کلیه اشخاص حقوقی اعم از انتفاعی و غیر‌انتفاعی و اشخاص حقیقی که طبق مقررات این قانون مکلف به نگاهداری دفاتر قانونی روزنامه و کل میباشند مکلفند د…

مطالعه ماده
متن و توضیحات این بخش
فصل چهارم- مالیات بر درآمد مشاغل
شناسنامه و فایل‌های اصل قانون
ارتباطات و سوابق این بخش ←

آخرین به‌روزرسانی:

ورکشاپ تخصصی و کاملاً عملی

لایحه‌نویسی مالیاتی با هوش مصنوعی

از تحلیل پرونده تا نگارش دفاعیه حرفه‌ای؛ هوش مصنوعی را به دستیار پرونده مالیاتی تبدیل کنید.

  • ورکشاپ زنده۲۴ مهر ۱۴۰۵ · ساعت ۱۱ تا ۱۴
  • برنامه ورکشاپ۳ جلسه · شروع از ۱۷ مهر
مشاهده جزئیات و ثبت‌نام