دنبال چه چیزی هستید؟

جست‌وجو در دوره‌ها، مقالات و خدمات

حداقل ۲ حرف بنویسید؛ نتایج همین‌جا نمایش داده می‌شوند.

پیشنهادها
مرجع رسمی اطلاعات مالیاتی

اطلاعیه شماره 46- رفع برخی ابهامات پیرامون اعلامیه‌‌های واردات

متن کامل اطلاعیه، تصویر اصلی و فایل‌های پیوست را بدون خروج از آقای مالیات بخوانید.

بررسی خودکار هر ساعتبرگرفته از منبع رسمی
آخرین بررسی موفق: ۱۴۰۵/۰۷/۱۵ ۲۱:۴۱

به‌روزرسانی کاملاً خودکار است و کاربر نیازی به انجام کاری ندارد.

اطلاعیه شماره 46- رفع برخی ابهامات پیرامون اعلامیه‌‌های واردات

اطلاعیه شماره 46- رفع برخی ابهامات پیرامون اعلامیه‌‌های واردات

با عنایت به سؤالات و ابهامات مودیان محترم مالیاتی در خصوص اعلامیه‌های واردات به استحضار می‏رساند؛ اعلامیه‌های واردات تنها برای اظهارنامه‌های گمرکی با وضعیت "پروانه شده"، در کارپوشه مؤدیان ثبت خواهد شد. تاریخ و زمان صدور اعلامیه‌های واردات برابر با «تاریخ شماره رسید» مندرج در جدول «شرح حسابداری» اظهارنامه گمرکی مؤدیان محترم می‌باشد و «تاریخ ثبت اظهارنامه گمرکی(تاریخ کوتاژ)» ملاک عمل نخواهد بود. لذا در صورت عدم درج تاریخ شماره رسید در اظهار...

  با عنایت به سؤالات و ابهامات مودیان محترم مالیاتی در خصوص اعلامیه‌های واردات به استحضار می‏رساند؛

  • اعلامیه‌های واردات تنها برای اظهارنامه‌های گمرکی با وضعیت "پروانه شده"، در کارپوشه مؤدیان ثبت خواهد شد.
  • تاریخ و زمان صدور اعلامیه‌های واردات برابر با «تاریخ شماره رسید» مندرج در جدول «شرح حسابداری» اظهارنامه گمرکی مؤدیان محترم می‌باشد و «تاریخ ثبت اظهارنامه گمرکی(تاریخ کوتاژ)» ملاک عمل نخواهد بود. لذا در صورت عدم درج تاریخ شماره رسید در اظهارنامه گمرکی صادره توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، اعلامیه واردات مربوطه، در کارپوشه مؤدیان ثبت نمی‌گردد.
  • آثار مالیاتی مربوط به هر اظهارنامه گمرکی و همچنین اعلامیه‌های واردات، بر اساس «تاریخ شماره رسید» یا همان «تاریخ و زمان صدور» اعلامیه‌های واردات در دوره‌های مالیات بر ارزش‌افزوده برای مؤدیان محترم، لحاظ می‌گردد. به طور مثال درصورتی‌که «تاریخ ثبت اظهارنامه گمرکی (تاریخ کوتاژ)» در دوره زمستان و «تاریخ شماره رسید» در دوره بهار باشد؛ آثار مالیاتی مربوط به اظهارنامه گمرکی مذکور در دورة بهار لحاظ خواهد شد.
  • باتوجه به اینکه «نرخ مالیات و عوارض» مندرج در برخی از اظهارنامه‌های گمرکی مربوط به دوره بهار، منطبق با نرخ مالیات و عوارض موضوع ماده (۷)، ماده (۹) و ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ نبوده‌ است؛ لذا مجموع مالیات و عوارض پرداختی مربوط به این اظهارنامه‌های گمرکی در ردیف «سایر اعلامیه‌های واردات مبتنی بر اظهارنامه‌های گمرکی» در جدول (ب) اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال ۱۴۰۳، بارگذاری شده‌است.
  • در مواردی که اظهارنامه‌های گمرکی با وضعیت «پروانه‌شده» بابت دوره بهار ۱۴۰۳ و زمستان ۱۴۰۲ وجود دارد که تاکنون با رعایت موارد فوق و مطابق تبصره (۲) ماده (۵) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به سازمان امور مالیاتی واصل نشده و در اعلامیه مربوطه در کارپوشه مؤدیان درج نشده‌است؛ مؤدیان محترم می‌توانند «پرداختی لحاظ‌نشده» مورد ادعای خود بابت «مالیات بر ارزش افزوده پرداخت‌شده بابت واردات در دوره زمستان سال ۱۴۰۲ و دوره بهار سال ۱۴۰۳» را در جدول (د) اظهارنامه‌ی پیش فرض مالیات برارزش افزوده دوره بهار ۱۴۰۳ وارد نمایند. لازم‌به ذکر است که در صورت احراز «خلاف واقع‌بودن مقدار مورد ادعای مؤدی در این ردیف»، این اقدام مشمول جرایم موضوع بند ب ماده (۳۶) و ماده (۳۷) قانون مالیات‌بر ارزش‌افزوده خواهد بود.

منبع: سازمان امور مالیاتی کشور. زمان بررسی منبع در بالای صفحه درج شده و در صورت خطا آخرین نسخه موفق حفظ می‌شود.

ورکشاپ تخصصی و کاملاً عملی

لایحه‌نویسی مالیاتی با هوش مصنوعی

از تحلیل پرونده تا نگارش دفاعیه حرفه‌ای؛ هوش مصنوعی را به دستیار پرونده مالیاتی تبدیل کنید.

  • ورکشاپ زنده۲۴ مهر ۱۴۰۵ · ساعت ۱۱ تا ۱۴
  • برنامه ورکشاپ۳ جلسه · شروع از ۱۷ مهر
مشاهده جزئیات و ثبت‌نام