دنبال چه چیزی هستید؟

جست‌وجو در دوره‌ها، مقالات و خدمات

حداقل ۲ حرف بنویسید؛ نتایج همین‌جا نمایش داده می‌شوند.

پیشنهادها
مرجع رسمی اطلاعات مالیاتی

قابل توجه صاحبان سکو (پلتفرم)‌ های نمایش خانگی

متن کامل اطلاعیه، تصویر اصلی و فایل‌های پیوست را بدون خروج از آقای مالیات بخوانید.

بررسی خودکار هر ساعتبرگرفته از منبع رسمی
آخرین بررسی موفق: ۱۴۰۵/۰۷/۱۵ ۲۱:۴۱

به‌روزرسانی کاملاً خودکار است و کاربر نیازی به انجام کاری ندارد.

بازگشت به همه اطلاعیه‌ها
قابل توجه صاحبان سکو (پلتفرم)‌ های نمایش خانگی

قابل توجه صاحبان سکو (پلتفرم)‌ های نمایش خانگی

در اجرای تبصره (۱) ماده (۱۷) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اعطای اختیار به سازمان امور مالیاتی کشور جهت مکلف نمودن تمام یا برخی از مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده یا مشتریان آنها به واریز مالیات و عوارض ارزش افزوده متعلق به فروش کالا یا ارائه خدمات مشمول به حساب سازمان امور مالیاتی کشور همزمان با صدور صورتحساب، به آگاهی می ‏رساند در راستای بند (ج) ماده (۱) آیین نامه اجرایی تبصره مذکور، صاحبان کلیه سکو (پلتفرم) ‏های نمایش خانگی از ابتدای دوره مالیاتی پاییز سال۱۴۰۴ (۱۴...

در اجرای تبصره (۱) ماده (۱۷) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اعطای اختیار به سازمان امور مالیاتی کشور جهت مکلف نمودن تمام یا برخی از مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده یا مشتریان آنها به واریز مالیات و عوارض ارزش افزوده متعلق به فروش کالا یا ارائه خدمات مشمول به حساب سازمان امور مالیاتی کشور همزمان با صدور صورتحساب، به آگاهی می ‏رساند در راستای بند (ج) ماده (۱) آیین نامه اجرایی تبصره مذکور، صاحبان کلیه سکو (پلتفرم) ‏های نمایش خانگی از ابتدای دوره مالیاتی پاییز سال۱۴۰۴ (۱۴۰۴/۰۷/۰۱) مشمول اجرای تبصره یادشده می‏ باشند.

 

در همین راستا طبق هماهنگی ‏های انجام شده با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هر تراکنشی که از طریق پذیرنده های بانکی یا درگاه‌ های پرداخت الکترونیک متعلق به مؤدیان موصوف بابت فروش محصولات یا سایر کالاها و خدمات ارائه شده حسب مورد انجام گیرد، معادل هشت درصد (۸٪) مبالغ فروش کالا و خدمات مشمول را به عنوان على ‏الحساب مالیات و عوارض ارزش افزوده (به مأخذ بهای کالا یا خدمت ارائه شده) به عنوان على ‏الحساب مالیات و عوارض ارزش افزوده، کسر و مستقیماً به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز می ‏شود.

 

شایان توجه است از زمان اجرای مقررات یادشده، در مواردی که دریافت وجه کالا یا خدمت و مالیات و عوارض متعلق به آن از طریقی به جز دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه‏ های پرداخت الکترونیک انجام شود (مانند دریافت از طریق دریافت چک (به تاریخ روز)، واریز به حساب و یا دریافت وجه نقد)، مؤدیان ذی‏ربط می‏ بایست با مراجعه به کارپوشه اختصاصی خود در سامانه مودیان، معادل هشت درصد (۸٪) مبالغ فروش کالا و خدمات مشمول را که از طریق موارد اخیرالذکر دریافت می‏ شود به عنوان علی ‏الحساب مالیات و عوارض ارزش افزوده، تا پایان روز بعد از طریق سامانه برخط به حساب‏ های سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

 

لازم به ذکر است با توجه به اعتبارپذیری خرید کالاها و خدمات توسط مؤدیان مزبور، مالیات و عوارضی که به این ترتیب به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت می‏ شود، به حساب بستانکاری فروشنده منظور شده و در محاسبات مالیات بر ارزش افزوده همان دوره مالیاتی به عنوان پرداختی فروشنده محسوب می ‏شود.

منبع: سازمان امور مالیاتی کشور. زمان بررسی منبع در بالای صفحه درج شده و در صورت خطا آخرین نسخه موفق حفظ می‌شود.

ورکشاپ تخصصی و کاملاً عملی

لایحه‌نویسی مالیاتی با هوش مصنوعی

از تحلیل پرونده تا نگارش دفاعیه حرفه‌ای؛ هوش مصنوعی را به دستیار پرونده مالیاتی تبدیل کنید.

  • ورکشاپ زنده۲۴ مهر ۱۴۰۵ · ساعت ۱۱ تا ۱۴
  • برنامه ورکشاپ۳ جلسه · شروع از ۱۷ مهر
مشاهده جزئیات و ثبت‌نام