دنبال چه چیزی هستید؟

جست‌وجو در دوره‌ها، مقالات و خدمات

حداقل ۲ حرف بنویسید؛ نتایج همین‌جا نمایش داده می‌شوند.

پیشنهادها
مرجع رسمی اطلاعات مالیاتی

اطلاعیه قابل‌توجه واحدهای آلاینده موضوع ماده (27) قانون مالیات بر ارزش افزوده

متن کامل اطلاعیه، تصویر اصلی و فایل‌های پیوست را بدون خروج از آقای مالیات بخوانید.

بررسی خودکار هر ساعتبرگرفته از منبع رسمی
آخرین بررسی موفق: ۱۴۰۵/۰۷/۱۵ ۲۱:۴۱

به‌روزرسانی کاملاً خودکار است و کاربر نیازی به انجام کاری ندارد.

اطلاعیه قابل‌توجه واحدهای آلاینده موضوع ماده (27) قانون مالیات بر ارزش افزوده

اطلاعیه قابل‌توجه واحدهای آلاینده موضوع ماده (27) قانون مالیات بر ارزش افزوده

واحدهاي توليدي، صنعتي، معدني و خدماتي آلاينده كه به تشخيص سازمان حفاظت محیط‌زیست، حدود مجاز و استانداردهاي زيست‌محيطي را رعايت نکرده و در مهلت زماني كه توسط سازمان مزبور براي آن‌ها تعيين شده است، نسبت به رفع آلايندگي خود اقدام ننموده‌اند و در دوره مالیاتی بهار سال 1402 از سوی سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده تشخیص داده شده‌اند، در اجرای تبصره (4) ماده (27) قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتداي دوره مالياتي بعد (تابستان)، مشمول عوارض سبز می‌باشند.

واحدهاي توليدي، صنعتي، معدني و خدماتي آلاينده كه به تشخيص سازمان حفاظت محیط‌زیست، حدود مجاز و استانداردهاي زيست‌محيطي را رعايت نکرده و در مهلت زماني كه توسط سازمان مزبور براي آن‌ها تعيين شده است، نسبت به رفع آلايندگي خود اقدام ننموده‌اند و در دوره مالیاتی بهار سال 1402 از سوی سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده تشخیص داده شده‌اند، در اجرای تبصره (4) ماده (27) قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتداي دوره مالياتي بعد (تابستان)، مشمول عوارض سبز می‌باشند.

واحدهای مزبور در اجرای تبصره (11) ماده مزبور مكلفند ضمن مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir  اظهارنامه آلایندگی (عوارض سبز) "موضوع تبصره (11) ماده (27) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 02/03/1400"مربوط به دوره مالیاتی تابستان را حداكثر تا پايان مهر ماه، تسليم و عوارض ابرازی را ظرف مهلت مزبور به‌حساب تعیین‌شده واريز نمايند.

عدم تسليم اظهارنامه در مهلت‌های مقرر برای واحدهایی که ملزم به تسلیم اظهارنامه می باشند ، موجب تعلق جريمه غيرقابل بخشودگي به ميزان ده درصد (10%) عوارض موضوع اين ماده می‎شود. همچنین واحدهای آلاینده موردنظر در صورت تأخير در پرداخت عوارض سبز، مشمول جريمه موضوع ماده (37) اين قانون نیز می‌باشند.

مهم: اين حكم در مورد كليه واحدهاي آلاينده، اعم از واحدهاي معاف و غيرمعاف، صادراتي و واحدهاي مستقر در مناطق آزاد تجاري- صنعتي و مناطق ويژه اقتصادي جاري است.

منبع: سازمان امور مالیاتی کشور. زمان بررسی منبع در بالای صفحه درج شده و در صورت خطا آخرین نسخه موفق حفظ می‌شود.

ورکشاپ تخصصی و کاملاً عملی

لایحه‌نویسی مالیاتی با هوش مصنوعی

از تحلیل پرونده تا نگارش دفاعیه حرفه‌ای؛ هوش مصنوعی را به دستیار پرونده مالیاتی تبدیل کنید.

  • ورکشاپ زنده۲۴ مهر ۱۴۰۵ · ساعت ۱۱ تا ۱۴
  • برنامه ورکشاپ۳ جلسه · شروع از ۱۷ مهر
مشاهده جزئیات و ثبت‌نام