دنبال چه چیزی هستید؟

جست‌وجو در دوره‌ها، مقالات و خدمات

حداقل ۲ حرف بنویسید؛ نتایج همین‌جا نمایش داده می‌شوند.

پیشنهادها
مرجع رسمی اطلاعات مالیاتی

قابل توجه مودیان مالیات بر ارزش افزوده پیرامون اظهارنامه پیش‌فرض دوره بهار ۱۴۰۳

متن کامل اطلاعیه، تصویر اصلی و فایل‌های پیوست را بدون خروج از آقای مالیات بخوانید.

بررسی خودکار هر ساعتبرگرفته از منبع رسمی
آخرین بررسی موفق: ۱۴۰۵/۰۷/۱۵ ۲۱:۴۱

به‌روزرسانی کاملاً خودکار است و کاربر نیازی به انجام کاری ندارد.

قابل توجه مودیان مالیات بر ارزش افزوده پیرامون اظهارنامه پیش‌فرض دوره بهار ۱۴۰۳

قابل توجه مودیان مالیات بر ارزش افزوده پیرامون اظهارنامه پیش‌فرض دوره بهار ۱۴۰۳

نظر به ابهامات و سوالات مکرر مؤدیان محترم پیرامون اظهارنامه پیش‌فرض دوره بهار ۱۴۰۳ (موضوع ماده ۳ قانون تسهیل تکالیف مؤدیان)، بدین وسیله به اطلاع می‌رساند: ۱- در مواردی که مؤدیان محترم در مهلت قانونیِ تکمیل و استرداد اظهارنامه (1403/05/31)، پس از تأیید نهایی اظهارنامه (اخذ کدرهگیری) و همچنین صدور قبض مربوطه، اقدام به ایجاد اظهارنامه جدید ‌نمایند؛ در صورت تأیید اظهارنامه جدید، آثار مالیاتی متعلق به اظهارنامه و قبض مربوط به نسخه‌های قبلی، بلا اثر شده و آخرین نسخه از اظهارنامه‌ تسلیمی از حیث...

نظر به ابهامات و سوالات مکرر مؤدیان محترم پیرامون اظهارنامه پیش‌فرض دوره بهار ۱۴۰۳ (موضوع ماده ۳ قانون تسهیل تکالیف مؤدیان)، بدین وسیله به اطلاع می‌رساند:

 

۱- در مواردی که مؤدیان محترم در مهلت قانونیِ تکمیل و استرداد اظهارنامه (1403/05/31)، پس از تأیید نهایی اظهارنامه (اخذ کدرهگیری) و همچنین صدور قبض مربوطه، اقدام به ایجاد اظهارنامه جدید ‌نمایند؛ در صورت تأیید اظهارنامه جدید، آثار مالیاتی متعلق به اظهارنامه و قبض مربوط به نسخه‌های قبلی، بلا اثر شده و آخرین نسخه از اظهارنامه‌ تسلیمی از حیث آثار مالیاتی ملاک عمل خواهد بود.

 

۲- در مواردی که مؤدیان محترم، پس از پرداخت قبض مربوط به اظهارنامه‌ تسلیمی در دوره جاری، به صورت مجدد اقدام به ایجاد و تکمیل و استرداد اظهارنامه نمایند؛ پرداختیِ اولیه مؤدی، به‌عنوان «علی الحساب پرداختی» وی لحاظ شده و از بدهکاری آنها در قبوض جدید و صادرشده کسر خواهد شد.

 

۳- در مواردی نظیر حق‌العمل‌کاری واردات و ... که علی‌رغم محّق‌نبودن مؤدیان محترم، بستانکارهایی به‌صورت پیش‌فرض برای آنها لحاظ شده‌است؛ مؤدیان محترم موظفند که به منظور «پرهیز از اعمال جریمه بند ب ماده ۳۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده» در اظهارنامه و ذیل ردیف آخر جدول (ج) اقدام به کسر و تعدیل بستانکاری خود نمایند.

 

سازمان امور مالیاتی کشور

منبع: سازمان امور مالیاتی کشور. زمان بررسی منبع در بالای صفحه درج شده و در صورت خطا آخرین نسخه موفق حفظ می‌شود.

ورکشاپ تخصصی و کاملاً عملی

لایحه‌نویسی مالیاتی با هوش مصنوعی

از تحلیل پرونده تا نگارش دفاعیه حرفه‌ای؛ هوش مصنوعی را به دستیار پرونده مالیاتی تبدیل کنید.

  • ورکشاپ زنده۲۴ مهر ۱۴۰۵ · ساعت ۱۱ تا ۱۴
  • برنامه ورکشاپ۳ جلسه · شروع از ۱۷ مهر
مشاهده جزئیات و ثبت‌نام